Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Porumbul dulce: desfătare a gustului încă din copilărie

Porumb fiert presărat din belșug cu pulbere de fină sare. Încă aburind de-ți perpelește degetele și mirosind divin. Nu știu să fie cineva care să îi reziste. Eu una cu siguranță, nu. Îl aștept cu nerăbdare în fiecare vară căci sunt topită după tot ce are să ofere. El este exemplul tipic de produs ce respectă principiul sezonalității: doar în cel mai cald anotimp al anului îl putem avea. Numai atunci te poți bucura de el. 

E tare important să știm cum să îl alegem pentru a fi siguri de o răsplată a gustului pe măsură. Învelișul trebuie să îi fie în nuanță verde aprins, deloc ternă, cu un aspect proaspăt, nicidecum cu foi prea ofilite ori de-a dreptul uscate. Acesta ar fi semn că e cules deja de ceva vreme și nu mai e potrivit transformării în adevărată delectare culinară. 

Mătasea – cea care făcea ca în copilărie porumbul să îmbrace rol de păpuși pentru fetițele cu chef de joacă – trebuie să fie ușor maronie la capete însă nu uscată. Atât consistența cât și culoarea boabelor ne pot ajuta în a-l alege pe cel mai bun. Când dăm coaja puțin la o parte boabele ce ni se dezvăluie nu trebuie să fie pătate. Iar atunci când sunt înțepate ușor e indicat să ne răspundă suculent. Să fie ferme dar încă în faza de lapte și nu deplină maturitate a coacerii lor. Avem deja indicii suficiente pentru a găsi porumbul ideal. 

Nu poate fi depozitat prea mult timp, dar dacă nu aveți cum să îl pregătiții de-ndată ce l-ați cumpărat îl puteți păstra vreo două, trei zile în frigider fără însă a-i înlătura foile. Ele au deplin rol protector și așa veți fi siguri că își menține gustul și aroma. Îl întâlnim și în varianta conservată ori congelată mai ales în extrasezon însă proaspăt e de departe mult mai încântător. 

Acum să nu credeți că doar fiert, ca și gustare, vă puteți desfăta cu el. Mult mai variate sunt opțiunile. Fiert la aburi sau în apă cu sare, pregătit pe grătar cu piper și alte condimente ademenitoare se transformă în garnitura ideala pentru pui, pește ori vită. Îi puteți alătura, firește, și alte legume. Gustul plăcut și textura fragedă a boabelor merg de minune în salate de tot felul, puse pe pizza, în risotto sau orez – da, sunt total diferite – paste, omlete, tocănițe. Iar supa de porumb dulce, deși poate nu așa cunoscută prin părțile noastre, e încântare pe alte meleaguri. Dacă e să alegeți varianta care oferă mai multe beneficii aflați că prin coacere își conservă mai bine substanțele nutritive decât prin fierbere. 

Însă ca în cazul oricărui aliment echilibrul este esența și în ceea ce privește consumul porumbului dulce. El intră în categoria cerealelor și amidonoaselor – asemeni orezului, cartofilor, pastelor – motiv pentru care în cantități mari poate duce la acumularea de depozite. Deci, kilograme în plus. Așadar, oricât de mult l-ați adora nu exagerați cu el. Doar consumat cu moderație face minuni asupra organismului. 

E o sursă bogată de fibre și carbohidrați complecși ce au proprietatea de a fi absorbiți lent în organism. Acesta e un atribut ce îi transforma în energie și nu grăsimi. Astfel o gustare sau masă ce include porumb asigură energie eliberată treptat, pe tot parcursul zilei și conferă deopotrivă sațietate. Tocmai de aceea e văzut ca și aliat al curelor de slăbit. 

Are un indice glicemic foarte scăzut ceea ce previne creșterile ori scăderile bruște de glicemie. Adică varianta ideală pentru organismul nostru. E foarte bogat în gama de vitamine B – B1, B3, B5, B12 – fiecare cu rol covârșitor în menținerea sănătății. B1 îmbunătățește memoria asigurând sănătatea celulelor nervoase, acidul folic combate anemia și protejează sănătatea cardiovasculară. E sursă de omega 3, omega 6, seleniu și magneziu. Protejează vederea, îmbunătățește digestia prin conținutul mare de fibre, reglează nivelul colesterolului, încetinește procesul de îmbătrânire, poate ajuta la controlul greutății după cum am stabilit deja. Recunoașteți 

că nici nu bănuiați că o plăcere culinară adusă cu voi încă din copilărie, așteptată cu nerăbdare de copil pofticios este și atât de benefică. 

Imediat vine sezonul lui. Spre încântarea noastră a celor ce îl iubim. Iar când vă veți înfrupta dintr-un porumb fiert sau copt să vă amintiți că nu e doar bucurie a gustului ci și real aport de bine pentru sănătatea noastră.

Recomand acest articol

Scrie-ne părerea ta